Hur gör jag en reklamation?

Ändrad den Thu, 02 Feb 2023 vid 10:49 AM

* Fabrikationsfel avser fel som uppkommit i produktion, vilket kan innebära fel i funktion eller utseende, såsom materialdefekter eller ojämnheter *


Om du vill göra en reklamation kan du registrera din begäran genom vårt reklamationsformulär.


Vid registrering anger du ordernumret du fick på orderbekräftelsen från oss, sju siffror och den e-postadress du angav vid beställningen, följ sedan instruktionerna för att slutföra registreringen.


Har du haft otur att få en vara med fabrikationsfel eller transportskada hjälper vi dig självklart så gott vi kan att åtgärda det. Förfarandet kommer att vara olika för varje fall. Det är därför viktigt att du alltid kontaktar oss. För att vi ska kunna behandla ditt klagomål på ett smidigt sätt behöver vi en så detaljerad beskrivning som möjligt samt bilder/filmer som tydligt visar produktens defekt/fel.


I vissa fall måste vi få tillbaka varorna så att vi kan undersöka dem på plats, medan i andra fall kan du som kund bevisa felet med hjälp av t.ex. en bild på produkten som tydligt visar defekten. Om vi behöver få tillbaka varan står vi givetvis för fraktkostnaderna, förutsatt att din reklamationsförfrågan godkänns.


Vi förbehåller oss rätten att behandlingen av ett klagomål kan ta upp till 20 arbetsdagar.


Det är viktigt att du som kund alltid registrerar ditt reklamation hos oss innan du skickar tillbaka varorna.


Vi kommer att informera dig om vi behöver returnera varorna för att behandla ditt reklamation.


Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov